29. oktober 2011

Brudebukett med heng ^____^

27 og 28 skulle vi være i gruppe på to og to og lage en brudebukett i dekorativ-stil med heng. Jeg var på gruppe med Maren.
Vi begynte å lage skisser av forskjellige forslag vi hadde:
Så stiftet vi nellikene. Her er en liten video på hvordan man stifter nelliker:




Botaniske materialer:
Nellik
Hjerteranke
Orkidé
Amaranthus
Tillandsia
Brudeslør


Uorganiske materialer:
Florateip
Bånd
Blomstertråd/pinner
Myrteltråd
Nåler med rosa perler til nål-hode. 
Bast


Dominans:
Rosa/Lilla ^_^


Kompetansemål:
Bruke verktøy, materiale og teknikker på en forsvarlig måte.
Lage og bruke arbeidstegninger og skisser.


Slik ble min og Maren sin brudebukett med heng seendes ut :


Egenvurdering:
Jeg er ganske fornøyd med resultatet. Hvis noe skulle vært annerledes tror jeg at jeg ville gjort den litt tettere. Litt mer av hver ting. Ellers så synes jeg at Maren og jeg gjorde en vellykket og god jobb. Nå har jeg lært hvordan man stifter nelliker også. Og jeg synes jeg fikk til å sette blomstene veldig fint til en halv kule etterpå. Ingen blomsterkvister var nedenfor bindepunktet og halvkulen var fin, jevn og rund. Jeg synes jeg og Maren jobbet godt sammen.


Alle bildene er tatt av meg og videoen er laget av meg. ^___^






1 kommentar: