1. oktober 2011

Formal bukett ^____^

I dag og på torsdag 29.09.11 skulle vi lære å lage en formal bukett.
På torsdagen skulle vi bare prøve å sette sammen en formal bukett. Etterpå skulle vi ta den fra hverandre igjen, men dagen var slutt så jeg bare satt buketten min inn på kjølerommet. I dag fikk jeg vite at den hadde blitt kjøpt av ei lærerinne, så da fikk jeg dessverre ikke tatt bilder av den. Men jeg ble veldig glad for at min ble kjøpt. :D

I dag begynte vi med å ha litt teori om hva en formal bukett var. Etterpå tegnet vi skisser på hvordan vi tenkte den endelige formale buketten skulle se ut. Deretter laget vi et Moodboard hvor vi skulle tenke på kontraster. Når vi hadde gjort det og lagt Moodboardet ut i bloggen kunne vi begynne å lage buketten. Jeg hadde veldig lyst til å bruke Løvemunn i min bukett, men den var allerede brukt opp når jeg var klar til å lage den. Derfor fant jeg en veldig fin Gladiolus som jeg hadde lyst til å bruke i stede, men den klarte jeg ikke å finne passende materialer til, så jeg slet nesten hele dagen med den. Til slutt ga jeg opp og måtte ha hjelp av lærerinnen vår. Hun fant en av bukettene som var laget i går som ikke hadde blitt tatt i fra hverandre ennå, og der var det Ornithogalumer (araberstjerne) og roser som jeg kunne bruke. Da ble det mye enklere med en gang. Imens de andre kunne begynne å lage en formal liggende dekorasjon jobbet jeg med min høye formale bukett.
I dette innlegge blir det ikke så mange bilder på grunn av at jeg har laget denne filmen: ^___^ Håper dere liker den :)
Men her er skissene mine og det endelige produktet:
 Framme. ^___^
                                                                                                                    Bak. ^___^




Jeg brukte disse materialene:
Botaniske:
Ornithogalum
Germini
Roser
Steel gress
Japansk lykt (physalis)
Aspedistra blad
Phormium (Phormium Tenax Variegatum)
Uorganiske:
Bast
Garn
Nål med perle
Vase.

KOMPITANSEMÅL:
- Bruke verktøy,materialer og teknikker på en forsvarlig måte.
- Lære lokale og vitenskapelige navn på botaniske materialer
- Lage å bruke arbeidstegninger,skisser og annet visuell informasjon.


Alle bildene er tatt av meg. ^____^

1 kommentar: