14. januar 2012

Valgfritt produkt ^______^

Vi skulle lage en egen plan over et produkt vi ville øve oss på. Jeg ville øve meg på en formal dekorasjon.

Dette er slik den ble:


Som sagt har jeg jobbet inne formal stil. Det skal være få sorter og det skal være kontraster, kort fortalt. Når jeg lagde denne tenkte jeg på mange kontraster. Jeg har brukt liten/stor, rund/spiss, matt/blank. og ikke minst fargevalgene. De blå blomstene er en veldig stor kontrast til den oransje Gerberaen, siden blå og oransje ligger ovenfor hverandre i fargesirkelen. Det samme gjelder rødt og grønt. Derfor valgte jeg å bruke en rød Rose til de grønne Ornithogalumene. Jeg startet med å finne en fin skål og kuttet til en Oasis. Så fant jeg alle blomstene jeg skulle ha. Ornithogalumene har jeg delt i to og puttet en i hver ende av Oasisen slik at det ser ut som om at Ornithogalumen er stukket rett igjennom. Derfor jeg delte den i to er fordi at den skal få vann. hvis den er rett igjennom Oasisen får den jo ikke vann. Så satte jeg i Gerberaen. Den har veldig myk stilk så den måtte jeg ha i en vannpropp. Og deretter satte jeg i Rosen og så satte jeg inn Typha-bladet. etterpå Alocasia-bladet og tilslutt dekket jeg Oasisen med Galax-blader. Til slutt knep jeg av noen blå Delphinium og surret de på litt myrteltråd og bandt fast.

Materialliste:
Botanisk:
Gerbera.
Rose.
Galax.
Typha.
Delphinium.
Ornithogalum.
Alocasia.

Uorganisk:
Skål.
Oasis.
litt Myrteltråd.

Dominans:
Form: Rund
Farge: Grønn
Linje: Rett
Overflate: Glatt




Alle bildene er tatt av meg. ^_______^

1 kommentar: