1. januar 2012

Praksis uker i desember ^_______^

Vi skulle være ute i praksis i 2 uker. Jeg ble syk og fikk bare vært i praksis 1 uke, men jeg fikk gjort ganske mye forskjellig.
Jeg startet dagene med å sette ut varene som skulle stå ute. det var for eksempel svibler, amaryllis, kranser, grav-legg, juleroser osv. Vi hadde også to trær vi skulle henge noen hjerter som var pyntet på. En morgen vasket jeg av litt på vinduene også, fordi de hadde begynt å bli litt skitne. Så fortsatte jeg som regel å koste og vaske gulvet før butikken åpnet. Jeg har også kastet veldig mye søppel. Det er utrolig hvor mye søppel det blir. Det var veldig tungt, fordi man måtte holde lokket på søppelkassen oppe med den ene hånden og løfte oppi tunge søppelsekker med den andre hånden. Jeg har også vannet blomstene i butikken, og fylt vann på dekorasjonene.
Jeg har vært med å båret inn nye varer fra varebilen, å snittet mange blomster som skulle settes ut i butikken etterpå. Jeg var med å sette prisen på de etter de var satt ut i butikken.
Jeg har pakket mange forskjellige blomster inn i mose på forskjellig måte. Eksempler på blomster er amaryllis, svibler, julestjerner og juleroser. Noen skulle settes på fat og andre skulle ned i vaser eller potter.
Siden det var like før jul, var det mye å gjøre, så jeg var med å bære blomster, gran, vaser, skåler og mye mer inn i biler som vi kjørte ned til Vågen, der de hadde butikken før, hvor vi skulle jobbe mer. Derfor vi skulle gjøre det var for da ble det plass til flere å jobbe, både nede i Vågen og oppe i blomsterbutikken.
Jeg har også laget mange dekorasjonbunner, som jeg som regel laget dekorasjoner oppi etterpå, og så har jeg laget buketter.

Nå skal jeg avslutte innlegget med å vise en Collage av noe av det jeg lagde mens jeg var i praksis.

Jeg lærte også hvordan man lager denne sløyfen:


Alle bildene er tatt av meg ^__^

1 kommentar: