30. november 2011

Advent arbeider - Bukett og dekorasjon ^___^

Vi skulle lage en bukett og en dekorasjon som var inspirert av adventstiden.

Jeg har bruk disse kompetansemålene:
- Eksperimentere med levende materialer.
- Bruke materialer på en økonomisk og forsvarlig måte.
- Vite navnet på de botaniske materialene.
- Kvalitetssikre bruk og oppbevaring av blomster og andre råvarer i egen produksjon.


Bukett:
Jeg har oppnådd en god helhet i arbeidet mitt ved å sette blomstene mine i grupper. Det gjør så øynene ikke flakker fra den ene blomsten på den ene siden, til den andre blomsten på den andre siden. Dette har jeg også gjort med konglene. Jeg har satt Cymbidium orkideen på et fint sted, slik at det blir godt å se på. Garnet har jeg lagt på rundt etter formen på buketten.

Dominansen jeg har i former er rund og i farger er det grønn og rosalilla som dominerer. Når det gjelder overflaten er det den ruglete overflaten som dominerer. Linjer som dominerer er bøyde.

Botaniske materialer:
Cymbidium Orkidè
Nellik
Voksblomster
Kongler
Gran
Squarrosa
Underlaget uten om "beina"


Uorganiske materialer:
Garn
Flora-lim
Vase
Vannpropp
"Beina" på underlaget
Flora-teip

Her er en collage av produktet mitt: 












Dekorasjon:

Jeg har oppnådd en god helhet i arbeidet mitt ved å sette blomstene mine i grupper slik som buketten. Dette har jeg også gjort med konglene. Jeg har satt Cymbidium orkideen på et fint sted, slik at det blir godt å se på. Flexigresset har jeg valgt å sette rett over dekorasjonen, så dekorasjonen blir seendes litt fyldigere ut enn den er, og at det blir et fint volum.

Dominansen jeg har i former er rund og i farger er det grønn og blå som dominerer. Når det gjelder overflaten er det den ruglete overflaten som dominerer, og det er rette, men litt bøyde linjer som dominerer.

Botaniske materialer:
Cymbidium Orkidè
Nellik
Kongler
Hortensia
Flexigress
Lisianthus
Gran
Squarrosa
Eføy

Uorganiske materialer:
Skål
Oasis
Flora-lim
Pinnholder
Fix
Vannpropp
Her er en collage av produktet mitt:












Alle bildene er tatt av meg ^___^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar