2. februar 2012

Ny Praksisplass ^__^ Dag 1 og dag 2

Jeg har begynt i en ny praksisplass som jeg skal være dette halvåret. Jeg jobbet i en Interflora-butikk i fjor, men nå jobber jeg i en Floriss-butikk i et kjøpesenter. I denne butikken lager vi ikke opp produkter og stiller ut i butikken, vi lager heller når vi får bestillinger. Vi foreslår for kundene hva slags blomster som passer sammen med hverandre og lager etter kunden sitt ønske. Det synes jeg egentlig er mye bedre. Jeg har fått prøve meg i kassen og ekspedert kunder for første gang i denne butikken. Det er veldig gøy og lærerikt å få prøve noe nytt.

1. dagen i ny praksis:

I dag har jeg fått prøve meg bak i kassen og ekspedert kunder for første gang, det var gøy.
Jeg fikk i oppgave å ta en bestilling på en hvit og grønn bukett.



Etter jeg hadde gjort det fikk jeg en bestilling til hvor jeg skulle rense en pakke med roser og sette de fint sammen til en bukett og pakke den inn.

















Vi fikk mange nye orkideer i dag, så jeg fikk i oppgave å stable så mange som mulig inn i "Orkidè-torget" som de kaller det, oppi potter.

















Etterpå tok jeg av plasten av forskjellige potteplanter og stillte de ut i butikken. Det var for eksempel Ildtopp og Hortensia som jeg pakket opp.



Tilslutt pakket jeg fire små Perleblomster i mose og satt de oppi glass-"bøtter".

Jeg har også kostet litt og kastet noen visne blomster. Da må man skrive det opp på en lapp hva man kaster, hvor mange det var og prisen per stykk. For eksempel "Hortensia, 8, 149,-"

2. dagen i ny praksis:


I dag har jeg snittet papegøyeblomster. Det var 12 stykker. 6 skulle på kjøl og 6 skulle ut i butikken.

















Jeg har vannet alle orkideene i Orkidè-torget. Jeg tok 6 bøtter med vann og satte rundt torget. Jeg tok 3 orkideer i hver bøtte. Når jeg var ferdig med å sette nedi orkideer i den siste bøtten, var de første jeg satte nedi vann ferdig med å trekke og kunne tas opp igjen. Da satte jeg oppi 3 nye og slik fortsatte jeg til jeg var ferdig. Det var mye jobb og det hørtes kanskje kjedelig ut, men jeg storkoste meg og puslet meg framover i jobben jeg hadde fått.

















Så hadde vi fått nye Hortensiaer i butikken, som jeg tok av plasten på og satte på plass.

















Etterpå skulle jeg kaste søppel. Da lånte jeg en Kiwi-handlevogn som vi fylte med papp og søppelsekker og trillet til et rom hvor vi måtte bruke et kort for å låse opp døren.

















Så kastet jeg noen gamle Mimosa og skrev det opp.












Så pakket jeg ut noen søte små lilla orkideer som jeg puttet oppi små vaser.














Tilslutt laget jeg 6 små dekorasjoner i de samme glass-"bøttene" som jeg brukte sist. De er veldig populære.




Alle bildene er tatt av meg ^_____^


1 kommentar:

  1. Flott bukett du lagde, fine bilder og mange fine planter og blomster du fikk bli kjent med:)))

    SvarSlett