4. februar 2012

Åpen rund bukett ^_____^

Vi skulle lage en åpen rund bukett.

Kompetansemål:
- Bruke materiale på økonomisk måte.
- Gjør rede for lokale navn på botaniske materialer.
- Kvalitetsikre bruk og oppbevaring av blomster og andre råvarer i egen produksjon.

Kjennetegnene på en dekorativ rund bukett:
Radial grupperingteknikk, proporsjonene er 1/3-2/3, Luft, ingenklemtematerialer, blomstene godt synlige, god teknikk (fast bindepunkt, stilkene like lange, alle materielene må få vann, ingen blader og rusk under bindepunktet, fine rene skarpe snitt), Estetisk.

Her er min bukett: 



Liste over materialer:
Roser
Krysentemum,
Steel-gress,
Voksblomst,
Pistasj,
Aspedistra,
Bast.


Vurdering:
Jeg synes buketten min ble ganske fin. Fast og godt bindepunkt og fine snitt. Blomstene er behandlet pent og ingen står i klem. Bra proporsjoner også (1/3-2/3). Fint med litt volum og bra fargevalg. den har også en harmonisk helhet. Fin og luftig.

Hva har jeg lært?:
Jeg har lært hvordan man lager en rund åpen bukett. Hvordan man får et bra bindepunkt, fordi det føler jeg ikke at jeg har fått så bra til før.

Her er også en dekorasjon som ligner litt som jeg lagde dagen før:













Alle bildene er tatt av meg. ^______^

1 kommentar: