23. september 2011

Rund borddekorasjon, 23.09.11

I dag skulle vi som sagt i forrige innlegg lage skisse av den lange borddekorasjonen. Etterpå skulle vi lage en skisse av en rund borddekorasjon før vi kunne begynne å lage den i virkeligheten.
I forrige innlegg skrev jeg at jeg bare tegnet skissen fort, så den ble ikke et kunstverk. Det samme gjelder denne gangen. Men her er den:
Det var meningen at jeg skulle ha Leatherleaf i dekorasjonen, men det var det ikke noe igjen av etter jeg var ferdig med skissen, så jeg byttet til Galax.






Slik ble den:


Jeg regnet ut prisen og den ble 150 kroner.







Detaljer:

Botaniske materialer:
Roser
Lyng
Hortensia
Limonium (lilla)
Galax
Flexigress

Uorganiske materialer:
Oasis
Skål


Dominans:
Farge: Krem/rosa. På grunn av Rosene og Lyngen. De har jeg satt inn i dekorasjonen så de skiller seg ut i forhold til det grønne.
Linjer: Buede linjer (Flexigress) og rette linjer (Lyngen)
Overflater: Jeg vil si at denne dekorasjonen sin overflate er ruglete også, av samme grunn som den lange dekorasjonen jeg lagde dagen før. Det var de små og store blomstene som lagde denne effekten.
Former: Det er sirkel som er den dominante formen i denne dekorasjonen, på grunn av Rosene, Galaxbladene, knoppene på Lyngen, Hortensiaen, og på hvordan jeg har satt inni Flexigresset i Oasisen. Og ikke minst at dekorasjonen er rund.
For å få volum i den runde borddekorasjonen brukte jeg to Flexigress, fordi de er er så bøyelige, og satte de som en sirkel (nesten som et hjerte) inn i dekorasjonen.

Læring:
Jeg har lært hvordan man regner ut prisen på produkter.  Ellers er det jo samme teknikken som jeg skrev at jeg hadde lært i forrige blogginnlegg. At det skal være fine og rene snitt, og at alle blomster og grønt skal sitte godt fast i Oasisen med minst 2 cm lengde på stilkene.
Egenvurdering:
Jeg synes denne dekorasjonen ble mye bedre enn den lange dekorasjonen. Jeg syns den også ble fin, med en god optisk balanse (godt å se på).

Kompetansemål:
Beregne forbruk av råvarer til ulike oppdrag og kalkulere kostnadene.
Dokumentere og vurdere egne produkt.


Det kom ei dame med en gang jeg var ferdig med den, og ville kjøpe den med seg til moren sin. Hun skulle ha den med på flyet, så den var vist perfekt til å ha med seg ombord. ^____^


Alle bildene er tatt av meg.

1 kommentar: