8. september 2011

Første praksis-dag ^___^ 06.09.11

Jeg deltok i de vanlige rutinene i blomsterbutikken jeg var i. Jeg sopte gulvet og vannet blomstene. De hadde en ganske travel dag desverre, så jeg fikk ikke spurt de om hva slags blomster det var rundt omkring i butikken som jeg hadde planlagt, men jeg tok noen bilder av forskjellige planter/blomster som det sto navn på og  noen som jeg fant ut senere. Her er noen bilder jeg tok.



















<--- Denne synes jeg var kjempe kul. Den hadde små "prikker" inne i blomsten som var i forskjellige farger.




Denne heter Sedum, lingner på små stjerner. Kjempefine. --->














<--- Og denne heter Lemonium.



Det var ikke så mye vindusutstilling i butikken akkurat nå, men det var satt opp fint blomster OVERALT. Det er vel kanskje ganske åpenbart, siden det er en blomsterbutikk. Hehe. ^__^

















Jeg fant ut to ting som jeg ikke viste fra før den dagen, og det er at det finnes en mindre versjon av Gerbera og den heter Germini. Og at orkidèen må stå lyst og varmt. Vinduet er et bra sted å sette en orkidè, men den må ikke ha direkte sollys eller stå over en ovn etc. for da blir det for varmt og tørt. Det fører til skrukkete blader og knoppene skrumper inn. Den tåler ikke å stå for kaldt heller, den må helst ha over 15 grader. ^__^

Her er en liste med noen forskjellige blomsternavn jeg fant i butikken den dagen:
Aloe Hybrid,
Hjerteranke,
Kabnchre
Anthurium,
Ildtopp,
Aechmea,
Seneclo Macroglossus,
Zamiaulcas Zamifolia,
Schlumbergera,
Alocasia X Argyr
Sedum,
Lemonium,
Orkidè,
Germini.

Her er det jeg lagde denne dagen:

 Dekorasjoner.
 Bukett i samme staget.

Og en annen bukett

 Som skulle pyntes med litt buljongtråd og lignende.
Alle bildene er tatt av meg. ^__^

1 kommentar:

  1. Flott innlegg;)Så flotte buketter og dekorasjoner du lagde. Kjempeflink, mange fine bilder:))

    SvarSlett