17. mars 2012

Utprøving av eksamensformen ^________^

Vi hadde forberedelse til eksamen 12.mars og lagde det vi forberedte oss på den 15.mars.

Vi fikk 4 oppgaver å velge mellom. Vi skulle velge 2 oppgaver.
 Alternative oppgaver var:
1. Dekorasjon
2. Bukett - dekorativ stil
3. Kreativt arrangement til bord der hensyn til miljøet er viktig
4. Blomstersmykke til brud (brudens hovedsmykke)

Jeg valgte å lage en dekorasjon (nr.1) og en brudebukett som skulle være "Blomstersmykket" (nr.4).

Brudebuketten:



















Jeg bestemte meg for å lage en brudebukett, og tok utfordringen om å få den ferdig og attpå til lage et produkt til etterpå før dagen var omme. Jeg følte ikke at jeg fikk så mange roser som jeg egentlig trengte til å få buketten til å bli helt 90 grader, men jeg gjorde så godt jeg kunne. Orkideene kunne jeg snudd mot hverandre i stede for at de var vendt fra hverandre siden da hadde det blitt mer helhet over produktet. Ellers synes jeg at jeg fikk tettet godt så bindepunktet mitt ikke syntes og at jeg fikk et fint håndtak som var godt å holde i.

Botaniske materialer:
Roser
Salal-blader
Orkidèblomster

Uorganiske materialer:
Ståltråd
Gull-myrteltråd
Ull
Flora-teip
Flora-lim
Nål med perle.

Dekorasjonen:














Dette var det andre produktet jeg lagde. Det var ikke så mange blomster igjen å velge mellom når jeg lagde dette produktet, så jeg brukte blomster fra kjøla og andre gamle dekorasjoner. Jeg følte at jeg ikke fikk gjort mitt beste siden stilkene var litt for korte i forhold til det jeg pleier å bruke. Følte også at dekorasjonen ble for tett og at blomstene ble sittende klemt. Ellers synes jeg at det er en fin plassering av blomstene, selv om de var klemt, og at jeg fikk til en flott volum med steelgressene. Litt skjev ellers en god form.

Botaniske materialer:
Nelliker
Roser
Krysanthimumer
Limonium
Steelgress
Leatherleaf
Eucalypthus.

Uorganiske materialer:
Oasis og skål.



Hva lærte jeg?
Det jeg lærte av denne utprøvingen er at jeg skal samle alle blomstene jeg vil bruke, helt i begynnelsen, og heller sette de tilbake etterpå hvis jeg ikke hadde bruk for de eller ikke ville ha de lenger. Men forhåpentligvis får vi oppgavene på forhånd før eksamen og får bestille blomstene vi selv skal ha på selve eksamen.

Alle bildene er tatt av meg ^_______^

1 kommentar: